پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 250850
تونل بهشت آباد همچون زهکشي که مرگ چهارمحال و بختياري را رقم ميزند
تاریخ انتشار : 1400/04/28 10:27:19
نمایش : 1346
رئيس کميته صيانت از آب چهارمحال و بختياري گفت: زدن تونل بهشت آباد در واقع نابودي چهارمحال و بختياري را به همراه دارد که متاسفانه کسي پاسخگو اين خيانت بزرگ نيست.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛ فريدون استکي رئيس کميته صيانت از آب چهارمحال و بختياري ظهر امروز در نشست خبري با اصحاب رسانه اظهار کرد: ما مشکلي با نظام و جمهوري اسلامي نداريم و تنها خواسته ما حق و حقوقمان از آب است.

استکي با اشاره به اينکه براي مطالبه به حق استان بايد کارو مطلب خوب ارائه داد بيان داشت: مسئله آب از همان ابتدا در استان ما مشکل داشت اما طي 15 سال گذشته به خاطر خشکسالي ها وضعيت فرق کرده و آب استان به نصف رسيده است.

وي عنوان کرد: انتظارات در مصرف آب به مراتب بيشتر شده است و تخلفات آشکار حتي با هماهنگي مسئولين  اين کار دارد انجام مي گيرد.

استکي با تاکيد بر اينکه اول بايد نياز آب مردم چهارمحال و بختياري برآورده شود بعد مابقي ان انتقال داده شود گفت:حق مردم استان ما از آب براي شرب، کشاورزي، گردشگري، محيط زيست است.

وي ادامه داد: اگر آب اضافه بود بعد به شکل صحيح مي توانند انتقال دهند اما متاسفانه نه تنها حق آبه اي پرداخت نمي شود بلکه با بي انصافي تمام و کاملا غير قانوني تونل بهشت آباد را اجرايي کردند.

چهارمحال و بختياري به وضعيت بحراني در مسئله آب رسيده است

استکي با تاکيد بر اينکه استان چهارمحال و بختياري در حال حاضر به يک وضعيت بحراني رسيده است گفت: نماندگان مجلس اين استان تمام پيگيري و کارهاي لازم را انجام داده اند اما متاسفانه تا کنون نتوانسته اند جلو اين فاجعه بزرگ تونل بهشت آباد را بگيرند.

وي با تاکيد بر اينکه براي ما حفظ امنيت اولويت است گفت: مشکل اصلي اين استان آب است و اگر اين آب را به غارت ببرند بي لياقتي و بي تدبيري مسئولين است .

استکي با بيان اينکه بهشت‌آباد از نظر اجتماعي و اقتصادي براي ما ويرانگر است که بايد مورد توجه قرار گيرد، افزود: متأسفانه شرکت آب‌منطقه‌اي کاري در مواجهه با مشکلات طرح بن_بروجن انجام نداده است.

وي تنها راه مواجهه با اين مشکلات را آگاه کردن مردم دانست و گفت: کدام معلم، دانشجو و يا وکيل اين استان براي حل مشکلات دست به قلم شده‌اند و در مورد سلب اختيار مديران استاني از پيگيري شکايات اين طرح‌ها گلايه کرده‌اند؟

استکي با بيان اينکه چشم اميدي به فعاليت‌هاي مديران استاني نداريم، افزود: همه مسؤولان را توجيه کرديم ظاهراً مخالفتي را بيان نکردند اما در واقع همکاري نيز نداشتند.

وي با بيان اينکه حفظ نظام جمهوري اسلامي خط قرمز ماست تا خدشه‌اي به نظام وارد نشود، بيان کرد: اتحاد مطبوعات و رسانه‌ها با کميته صيانت از آب پيشنهاد خوبي است و مي‌تواند موثر باشد تا عموم مردم با شخصيت‌ها و موقعيت‌هاي مختلف از وضعيت آبي آگاه شوند  تا مشکلات را در قالب سؤال از مديران مطالبه‌گري کنند.

انتهاي پيام/1020ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html